پنجشنبه 5 اسفند 1395 / Thursday 23 February 2017

پیامتل: سوالات متداول

آیا برای استفاده از خدمات پیام کوتاه نیاز به نصب نرم افزار خاصی هست ؟
این سامانه کاملا تحت وب بوده و نیاز به نصب هیچ نرم افزاری روی سیستم عامل ندارد، تنها نیاز به اینترنت و یک مرورگر مانند فایرفاکس، اینترنت اکسپلورر، گوگل کروم دارید.

 

آیا از طریق اینترنت Dial-Upهم میتوانم از این سامانه استفاده کنم ؟ و اگر سرعت اینترنت من پایین باشد تاثیری در ارسال پیامک خواهد داشت ؟
بله از طریق هر اینترنتی، حتی GPRS(اینترنت از طریق سیم کارت تلفن همراه) میتوانید از این سامانه استفاده نمایید ، سرعت ارسال پیامک هیچ ارتباطی با سرعت اینترنت ندارد چرا که ارسال پیامک توسط سرورهای پیامتل انجام خواهد شد.

سرعت ارسال پیامک از طریق سامانه پیامتل به چه صورت می باشد ؟
سرعت ارسال پیامک در این سامانه بسته به شرایط (ترافیک خطوط و صف مخابرات) بین 30 تا 50 پیامک در هر ثانیه می باشد. (1800 تا 3000 پیامک در دقیقه)

تفاوت این سامانه با GSM Modemچیست ؟
GSM Modemیک قطعه سخت افزاری است که با قرار دادن سیم کارت داخل آن به کمک یک نرم افزار میتواند از سیم کارت پیامک ارسال کند، معایب این روش به شرح زیر است :

 

1.    در این روش سرعت بسیار پایین ( 5 الی 10 پیامک در دقیقه ) بوده که در مقایسه با خطوط مجازی این سامانه 300 برابر کند تر است!
2.    به دلیل استفاده از سیم کارت در هنگام ارسال شماره موبایل به جای خطوط حقیقی 021 یا مجازی 1000 یا 3000 نمایش داده می شود.
3.    این روش نیاز به حضور قطعه فیزیکی برای ارسال دارد، در صورتی که سامانه پیامتل از هر نقطه جهان قابل دسترسی است.
4.    امکان ارسال به صورت زمانبندی شده، لیست هدفمند، دوره ای، منشی پیامکی و... در سیستم GSMوجود ندارد.

5.    نرم افزار هایی که از این روش استفاده می کنند قابل به روز رسانی نیستند.
6.    امکانات این گونه نرم افزار ها بسیار کم بوده و حتی امکان استفاده از بانک شماره موبایل در آن وجود ندارد
7.    عدم پشتیبانی آنلاین و غیر حضوری یکی دیگر از نواقص این روش می باشد.
در مجموع باید گفت روش GSMهیچ مزیتی نسبت به سامانه پیام کوتاه پیامتل ندارد.

آیا علاوه بر اینترنت میتوان از اینترانت ملی جهت اتصال به سامانه استفاده نمود ؟
بله، از آنجاییکه سرور ما در ایران می باشد امکان استفاده از سامانه به صورت "اینترانت ملی" امکان پذیر است.
این امکان برای مدارس و موسساتی که از شبکه ملی استفاده میکنند بسیار کاربردی است.

پس از ورود به سامانه مشاهده کردم که حسابم منفی است، چه کاری باید انجام دهم ؟
در صورتی که حساب شما منفی است بدان معنی است هنوز هزینه پنل کاربری را پرداخت نکرده اید، برای اینکار از طریق بخش شارژ حساب اقدام به شارژ نمایید، هزینه پرداخت شده تا مثبت شدن حساب هزینه پنل کاربری است و پس از آن هر شارژی انجام شود، به صورت پیامک به حساب شما اضافه خواهد شد.

قصد شارژ کردن پنل را توسط شارژ الکترونیک دارم ولی هنگام کلیک بر روی گزینه پرداخت وارد درگاه بانک نمی شود؟
این مشکل معمولا از سمت درگاه بانک می باشد، امکان دارد این اتفاق در طول روز بارها پیش آید، در صورت ادامه این مشکل از طریق کارت به کارت واریز را انجام داده و کد رهگیری را در بخش درج فیش واریزی ثبت نمایید.

ضمنا برای پرداخت آنلاین می توانید به آدرس زیر مراجعه نمایید:

epay.payamtel.com


پنل را از طریق گزینه شارژ حساب شارژ کردم و الان حساب من مثبت است ولی در بخش ارسال پیامک قادر به ارسال نیستم و هیچ شماره ای جهت انتخاب وجود ندارد!

 پس از پرداخت وجه پنل شما فعال شده است اکنون نوبت تکمیل مدارک شما از بخش "ارسال مدارک" در بالای صفحه می باشد، پس از اینکه کپی کارت ملی و قبض یا سند موبایل خود را از طریق این بخش ارسال کردید منتظر بمانید تا مدارک شما توسط کارشناسان تایید شود.
سپس به بخش تنظیمات > سفارش شماره مراجعه نموده و خط اختصاصی خود را تهیه نمایید.


بنده خط اختصاصی رایگان خود راسفارش داده ام اما قبل از فعال سازی آن توسط اپراتورهای شرکت،آیا امکان ارسال پیام از شماره های عمومی وجود ندارد ؟
چرا این امکان وجود دارد، شما میتوانید از طریق بخش های ارسال منطقه ای، ارسال انبوه، ارسال به کد پستی و ارسال تست به شماره های عمومی سامانه دسترسی داشته و ارسال انجام بدهید.
دقت کنید که در بخش ارسال انبوه حداقل گیرندگان 10 شماره میباشد.

چندین بار سعی کردم کپی کارت ملی و قبض را ارسال کنم ولی متاسفانه سیستم پیام حجم فایل میدهد!
سامانه به صورت خودکار فقط فایلهایی که حجم آنها کمتر از 100 کیلوبایت باشد را قبول میکند، درهنگام اسکن کردن رزولوشن را روی 72 تنظیم کرده و قبل از بارگزاری طبق راهنمای موجود در بخش ارسال مدارک حجم تصویر را تا حد ممکن کاهش دهید.

بنده کپی کارت ملی را ارسال کردم ولی متاسفانه قبض موبایل یا تلفن ثابت به نام خودم ندارم، تکلیف چیست ؟
در جریان باشید که قبض موبایل جهت احراز هویت شماست، در صورتیکه قبض موبایل ندارید یا تلفن ثابت به نام خودتان نیست میتوانید سند موبایل یا قبض تلفن منزل را به همراه اجاره نامه منزل ارسال کنید، همچنین میتوانید قبض یا سند موبایل یا تلفن ثابت پدر یا مادر خود را ارسال فرمایید


برای شرکت ها و ادارات و موسسات چه مدارکی لازم است ؟
لطفا به وب سایت www.payamtel.comبخش شرایط و مدارک مراجعه نمایید


در هنگام ورود به سامانه قادر به ذخیره نام کاربری و رمز عبور نیستم، چرا گزینه ای برای به خاطر داشتن رمز وجود ندارد ؟
این امر به دلیل افزایش مسائل امنیتی قرار داده نشده است، همانند سیستم های اینترنت بانک که قادر به ذخیره رمز نیستید.

آیا خط اختصاصی ارسال پیامک را میتوانم به دلخواه انتخاب کنم ؟ میتوانم چند خط اختصاصی در کنار هم داشته باشم ؟
بله شما میتوانید علاوه بر شماره های موجود در پنل یک یا چند شماره دلخواه با پیش شماره مورد نظر خرید بفرمایید.
از لحاظ فنی شماره های 1000 قابلیت انتخاب کامل دارند یعنی شما میتوانید 10 رقم بعد از شماره 1000 را به شکل 1000XXXXXXXXXXبه صورت دلخواه انتخاب نمایید (مثلا شماره 10009121234567)، در مورد شماره های 3000 میتوانید 6 رقم آخر را به دلخواه انتخاب نمایید 3000NNNNXXXXXX  (مثلا 30004657332211) که (NNNN (4657سر شماره شرکت بوده و قابل انتخاب نیست.

آیا دریافت پیامک نیز هزینه دارد ؟
خیر دریافت پیامک برای همه مشتریان رایگان است   

آیا فعال سازی گزارش تحویلDeliveryهزینه دارد ؟
خیر گزارش تحویل (Delivery) رایگان بوده و بصورت خودکار فعال می باشد

من از شرکت دیگری یک پنل خریداری کرد ام و چندین شماره در آنجا دارم، آیا امکان انتقال شماره ها به شرکت شما وجود دارد ؟
بله، این امکان وجود داشته و به سادگی قابل انتقال است، کافیست شرکتی که شما قبلا از آنها سرویس میگرفتید یک نامه به اپراتور ارسال نمایند و اعلام کنند که شماره ها را به پیامتل انتقال دهند.

حداقل شارژ اعتبار چقدر است ؟
هیچ محدودیت و حداقلی برای شارژ حساب وجود ندارد، شما میتوانید به هر میزان که بخواهید پنل کاربری خود را شارژ نمایید.

آیا شارژ پیامک و اعتباری که در پنل وجود دارد محدودیت زمانی داشته و در صورت استفاده نکردن سوخت می شود ؟
خیر اعتبارریالی یا عددی موجود در پنل شما هیچ گاه سوخت نمی شود و در صورت تمدید پنل در سالهای آتی، شارژ موجود نیز تمدید خواهد شد.

چرا پنل های شما به صورت سالیانه است ولی برخی شرکت ها به صورت مادام العمر یا دائمی ارائه می کنند ؟
1.    این سامانه بر خلاف بسیاری از سامانه های دیگر  به صورت بومی توسط برنامه نویسان شرکت تولید شده به صورت هفتگی به روز میشود، همچنین هر ماه بخش های جدیدی به صورت رایگان به سامانه اضافه می گردد، بخشی از هزینه سالیانه صرف به روز رسانی و تولید بخش های جدید می گردد.
2.    بخشی از این هزینه صرف ارتقاء سرور جهت ارائه خدمات بهتر خواهد شد چرا که با زیاد شدن کاربران و حجم پیامک های ارسالی سرور رفته رفته کند تر شده و نیاز به ارتقاء سخت افزاری و افزایش پهنای باند خواهد داشت.
3.    ارائه پنل به صورت مادام العمر یا دائمی یا عناوین مشابه برخلاف قرارداد مخابرات وصنف پیامک می باشد و هیچ شرکت معتبری از چنین روش هایی برای جذب مشتری استفاده نمی کند.

جهت شارژ حساب به شماره حساب های موجود در سایت واریز انجام دادم ولی هنوز پنل شارژ نشده است.
روش شارژ حساب در این نرم افزار به دو صورت می باشد : 1- شارژ آنلاین  2-واریز به حساب
برای شارژ آنلاین نیاز به کارت عابر بانک و فعال بودن کد دوم دارید، پس از پرداخت توسط این روش سامانه به صورت خودکار شارژ می گردد
در صورت واریز به حساب یا انتقال وجه توسط روش کارت به کارت شما می بایست وارد سامانه شده و پس از ورود به قسمت شارژ حساب بخش درج فیش واریزی را انتخاب فرمایید، کارشناسان پس از چک کردن واریز شما، آنرا تایید کرده و سامانه شارژ خواهد شد

یک شماره استعلام کرده ام، قیمت آن را هم اعلام کرده اید و سپس پرداخت کردم ولی هنوز ثبت نشده است، لطفا توضیح بدهید
 استعلام و ثبت شماره به دلیل اینکه از طریق خود اپراتور انجام میگردد بسته به اوپراتور 1000 یا 3000 متفاوت می باشد، معمولا خطوط 3000 ظرف 24 ساعت و خطوط 1000 حدودا 48 ساعت بعد ثبت و فعال می گردند، بنابراین پس از پرداخت ممکن است تا 48 ساعت ثبت شماره زمان نیاز داشته باشد، همچنین در جریان باشید که پس از سفارش شماره هزینه ی خط از حساب شما کسر می گردد.

شما در توضیحات اعلام کرده بودید که هزینه هر پیامک Xریال است ولی الان بنده یک پیامک به چند نفر ارسال کردم هزینه بیشتری از من کسر شده است.
 قبل از هرچیز در صفحه اول پنل کاربری در بالای صفحه گزینه "تعرفه" را کلیک نموده تا تعرفه فعال خود را مشاهده نمایید، در این بخش ملاحظه می کنید که تعرفه ارسال از خطوط 1000 با خطوط دیگر (مانند 3000،2000، 5000) متفاوت است، بنابراین در هنگام ارسال دقت نمایید با کدام خط ارسال می کنید.
همچنین دقت بفرمایید در برخی از خطوط، ضرایبی برای شماره های ایرانسل در نظر گرفته شده که این قضیه نیز در تعرفه ارسال شما تاثیر گذار خواهد بود.
نکته آخر اینکه دقت نمایید که در هنگام ارسال، پیامک شما چند بخش بوده است، اگر شما یک پیامک 3 بخشی ارسال نمایید هزینه ارسال شما 3 برابر خواهد شد.
استاندارد پیامک 1 بخشی برای حروف فارسی 70 حرف و برای حروف لاتین 160 حرف می باشد، در صورتی که تعدا حروف بیشتر از این تعداد شود تعداد بخش ها به تناسب افزایش می یابد.

این که در گزارش اعلام شده است "ارسال شده" به این معنی است که توسط گیرنده دریافت شده است یا اینکه فقط از طرف ما ارسال شده است؟
یعنی پیامک از طرف ما به به مخابرات ارسال شده است، اینکه دقیقا به گوشی مخاطب رسیده یا خیر پس از کلیک بر روی گزینه "به روز نمایی گزارش تحویل " قابل استعلام است، اگر در بخش گزارشات ارسالی این گزینه را ندارید از طریق بخش پشتیبانی درخواست فعال سازی این بخش را ارسال نمایید.

آیا هزینه پیامک های ارسال نشده باز میگردد ؟
پیامک های ارسال نشده را باید به دو گروه تقسیم کرد، پیامک هایی که به هر نحوی ارسال نشده اند و پیامک هایی که ارسال شده اند ولی Deliverنشده اند.
مثلا اگر یک شماره موبایل غلط باشد یا برای مدت زیادی خاموش باشد، یا از طرف مخابرات به درخواست خودش دریافت پیامکش مسدود شده باشد یا به دلیل قطعی مخابرات پیامک ارسال نشود، هزینه باز خواهد گشت. ولی در مواردی هم ممکن است پیامک به مخابرات رسیده باشد ولی به دلیل عدم در دسترس بودن یا مشکلات آنتن های مخابراتی پیامک تحویل گوشی نشده باشد این هزینه از سمت مخابرات برگردانده نخواهد شد به تبع شرکت هم قادر به بازگشت چنین هزینه ای نخواهد بود.

از موبایل به یکی از شماره های پنل پیامک انجام دادم (مثلا 1000xxxx) ولی پیامی در پنل دریافت نمیشود. لطفا بررسی کنید.
بر روی هر پنل ممکن است چند شماره عمومی ( اشتراکی ) و یک یا چند شماره اختصاصی در اختیار شما قرار داده شده باشد، باید دقت بفرمایید که فقط شماره های اختصاصی هستند که دریافت دارند.
در صورتی که هیچ یک از شماره های شما اختصاصی نیستند میتوانید یک یا چند شماره اختصاصی دلخواه جهت ارسال و دریافت خریداری نمایید.
 
من چند منشی پیامک تعریف کردم ولی با ارسال پیامک به سامانه همه منشی ها برای من ارسال می شود!
کار منشی پیامک این است که در صورتی که یک پیامک به سامانه ارسال شد عینا همان متنی که شما تعیین کرده اید بدون هیچ شرطی برای مخاطب ارسال گردد، اگر میخواهید برای منشی شرط بگذارید یا آن را به گونه دلخواهی تنظیم کنید باید از بخش "تحلیل گر پیامک" استفاده فرمایید.


تفاوت شماره های عمومی و اختصاصی چیست ؟
خطوط عمومی خطوط معمولا رندی هستند که توسط ما از اوپراتور مربوطه خریداری شده و جهت رفاه حال کاربران به صورت امانی در سامانه قرار داده شده است، از آنجایی که این خطوط به نام شرکت هستند و مسئولیت تمامی ارسال هایی که از این خطوط صورت میپذیرد مستقیما برعهده شرکت میباشد تمامی پیامک های ارسالی از این خطوط قبل از ارسال باید توسط ما تایید شوند، بنابراین ما این خطوط را فقط در بخش ها ارسال منطقه ای، ارسال انبوه و ارسال به کد پستی قرار دادیم چرا که این بخش ها توسط ما تایید میشوند.

آیا می توان خطوط عمومی را به خطوط اختصاصی تبدیل کرد ؟
خطوط عمومی ماهیتا عمومی نیستند، بلکه یک شماره است که به صورت اختصاصی توسط ما خریداری شده و به چندین کاربر تخصیص داده شده و با این کار به اشتراک گذاشته شده است، برای همین این شماره عمومی (اشتراکی) نامیده می شود.


من با خط عمومی یک ارسال منطقه ای ارسال کردم ولی تایید نشده و توضیح داده شده "با خط اختصاصی ارسال نمایید" لطفا دلیل این امر را توضیح دهید
همانطور که توضیح داده بودیم مسئولیت کلیه ارسال ها از این خطوط بر عهده ما هست بنابراین هر پیامکی که احساس شود مشکلی برای این خطوط ایجاد کند از طرف ما تایید نخواهد شد، به عنوان مثال : پیامک های پزشکی و درمانی، تبلیغات لاغری، تورهای خارج از کشور، ارز، سهام و وام های بانکی، فروش زمین، آپارتمان و املاک و....

من از بخش ارسال منطقه ای با خط اختصاصی خودم یک ارسال انجام دادم ولی وضعیت را به من "منتظر تایید" نمایش میدهد لطفا دلیل آنرا توضیح دهید
تمامی ارسال هایی که از بخش ارسال منطقه ای-هدفمند انجام میشود چه از خط اختصاصی چه از خط عمومی توسط ما تایید میشود بنابراین ممکن است تا چند دقیقه زمان ببرد تا تایید انجام شود


بنده یک پزشک هستم و قصد ارسال پیامک تبلیغاتی در مورد حوزه کاری و تخصص خود را دارم ولی متاسفانه پیامک های بنده تایید نشده لطفا دلیل آن را توضیح دهید
بنا به دستور مستقیم شرکت مخابرات کلیه پیامک های که در حوزه پزشکی، پیرا پزشکی و... باید توسط نظام پزشکی تایید شود، بدین منظور پزشکان محترم با مراجعه به نظام پزشکی میتوانند به سادگی مجوز تبلیغات خود را درخواست نموده و برای ما ارسال کنند.

در صورت سفارش شماره جداگانه، آیا هر سال می بايست نسبت به تمدید اقدام نمود و یا شماره دائمی است؟
قرارداد مخابرات برای ارائه شماره با تمامی اپراتور ها و شرکت ها به صورت سالیانه است ، از آنجاییکه مخابرات هزینه ای بابت شماره دریافت می نماید کاربر نیز موظف است این هزینه را پرداخت کند.

آیا برای ارسال محدودیتی وجود دارد؟ به عنوان مثال محدودیت روزانه؟ یا محدودیت در هر بار ارسال ؟
خیر هیچ محدودیتی وجود ندارد، این نرم افزار قادر است تا 5 میلیون پیامک را در یکبار ارسال نماید و در این مورد کامل تست شده است.

برای ارسال های با تعداد بالا مثلا 50000 پیامک باید کار خاصی انجام شود ؟
خیر سامانه قادر است تعداد زیادی پیامک را در یک مرحله ارسال نماید، با این حال پیشنهاد میشود برای ارسال های بیش از 1000 عدد از بخش ارسال انبوه اقدام به ارسال فرمایید

چگونه می توان گزينه های غير فعال در منو را فعال نمود؟ به عنوان مثال بخش زیر کاربران غیر فعال است؟
گزینه ها در نرم افزار بسته به سامانه ای که خریداری کردید فعال و یا غیر فعال می باشد، در این خصوص میتوانید از بخش پشتیبانی درخواست خود را مبنی بر فعال سازی گزینه اعلام فرمایید.

در ارسال منطقه ای برخی مناطق شهر تهران موجود نمی باشد، لطفا راهنمایی کنید
اگر دیتابیس ارسال منطقه ای (هدفمند) برای برخی مناطق یا محله های استان تهران موجود نیست میتوانید از طریق ارسال به کد پستی عمل نمایید، کافیست 3 یا 4 رقم کد پستی منطقه خود را وارد کرده و به تعداد مورد نظر ارسال فرمایید.

از بخش ارسال منطقه ای (هدفمند) یک ارسال انجام دادم و در گزارش نمایش میدهد که ارسال انجام شده، در بخش گزارشات همه شماره ها به صورت کد نمایش داده میشود، لطفا توضیح دهید.
در صورتی که سیستم شما بر روی نمایش به صورت کد باشد، میتوانید کد هارا به صورت تک تک در بخش دریافت شماره قرار دهید تا شماره متناظر کد را دریافت نمایید، اگر اصرار به دریافت کل شماره ها دارید از طریق بخش پشتیبانی درخواست دهید تا نمایش کامل شماره ها برای شما فعال گردد.

در صورتی که در ارسال منطقه ای امروز قصد ارسال به 10 هزار شماره از 30 هزار تای یک شهر را داشته باشیم و فردا مابقی،آیا فردا دوباره از ابتدا ارسال میشود یا شیوه ای برای ارسال مابقی بصورت غیره تکراری هست؟
بله این امکان وجود دارد، ارسال ترتیبی دقیقا به همین منظور ایجاد شده است.
نوع ارسال را روی ترتیبی قرار دهید.
شاخه مورد نظر را انتخاب کنید، متن را نوشته و به مرحله بعد بروید.
در این مرحله تعداد ارسال را روی 10000 قرار داده و از ردیف 1 ارسال را انجام دهید.
روز بعد همین روال را طی کنید فقط تعداد را روی 20000 (باقی مانده از 30 هزار تای باقی مانده ) قرار داده و ردیف را 10000 تنظیم کنید تا از ادامه ارسال روز گذشته ارسال شود.

در بخش ارسال منطقه ای میخواهیم به یک منطقه خاص ارسال انجام بدهیم و میخواهیم این ارسال فقط به یک رنج (مثلا 9121 تا 9123) ارسال گردد یا فقط به 9125 ارسال شود لطفا راهنمایی بفرمایید
برای این کار کافیست یک ارسال منطقه ای جدید ایجاد کنید، سپس گزینه "فیلتر شماره ها" را کلیک نمایید، اگر میخواهید ارسال به یک رنج انجام بشود کافیست "از شماره" را مثلا 9121 و "تا شماره" را 9123 تنظیم کنید، دقت نمایید نیازی به قراردادن 0 اول شماره نیست
اگر میخواهید فقط به یک پیش شماره ارسال انجام بشود "از" و "تا" را خالی رها کرده "شرط شماره موبایل" را روی "شروع با" تنظیم کرده و سپس در جلوی آن "9125" را وارد نمایید
سپس شاخه مورد نظر خود را انتخاب نمایید
دقت کنید اگر شاخه را انتخاب نفرمایید سیستم به صورت خودکار رنج را خودش تولید می کند ولی اگر شاخه را انتخاب کنید فقط به شماره های آن شاخه با شرطی که تعیین نمودید ارسال انجام میشود، این بدان معنی است که ارسال به شماره های فعال صورت گرفته در صورتی که در حالت عدم انتخاب شاخه ممکن است ارسال به شماره های زیادی که فعال نیستند ارسال گردد

در ارسال به کد پستی چطور میتوانم کد پستی منطقه مورد نظرم را پیداکنم ؟
در بخش ارسال به کد پستی نقشه کد پستی تهران تا 3 رقم موجود است، همچنین از طریق  سایت هایی مانند کتاب اول میتوانید کد پستی را جستجو نمایید.

پس از دریافت دلیوری وضعیت بسیاری از ارسال ها "نرسیده به مخابرات" یا "ارسال نشده" بود، وقتی مجددا به این مخاطبین ارسال انجام دادیم بازهم همین وضعیت ادامه داشت، لطفا توضیح بدهید
وضعیت نرسیده به مخابرات یعنی ما پیامک را برای اپراتور ارسال کردیم ولی از طرف اپراتور به مخابرات نرسیده است، مخاطبینی که وضعیت پیامک برای آنها همیشه به شکل مذکور است در لیست سیاه مخابراتی قرار دارند که در سوال بعدی به صورت کامل توضیح داده شده است
هزینه پیامک های نرسیده به مخابرات به حساب کاربری شما بازگردانده میشود، در خطوط 3000 پیامک های نرسیده به مخابرت جزو ارسال نشده محسوب میشود ولی درسایر خطوط پس از دریافت گزارش تحویل مشخص میگردد


لیست سیاه مخابراتی چیست ؟
مخابرات یک پیامک برای مشترکین ارسال کرد به مضمون عدم دریافت پیامک تبلیغاتی، مشترکینی که به این پیامک جواب مثبت دادند دیگر از خطوط 1000، 2000 و 3000 پیامک تبلیغاتی دریافت نخواهند کرد.
در خطوط 1000 و 2000 پس از ارسال پیامک به چنین مشترکینی نوع گزارش تحویل "نرسیده به مخابرات" و در خطوط 3000 گزارش مبنی بر "ارسال نشده" ارائه میگردد.
برای رفع این مورد مشترک باید با شماره کافیست از خطوط همراه اول عدد 2 را به شماره 8999 ارسال نموده و برای خطوط ایرانسل عدد 1 را به 5005 ارسال فرمایید
دقت نمایید که برخی از خطوط 1000، 2000 یا 3000 متعلق به شرکت ها و ادارات دولتی و مراکز حساس بوده (مثلا، بیمارستان ها، وزارت خانه ها، شرکت های خودرو سازی و...)، این خطوط شامل لیست سیاه نمی شوند، بنابراین دریافت پیامک از چنین خطوطی نشان دهنده دریافت پیامک تبلیغاتی از سایر خطوط نمی باشد.


شماره های 1000، 2000، 3000 و 5000 و خط ثابت چه تفاوتی با یکدیگر دارند ؟
تمامی پیش شماره های فوق از طرف مخابرات به اپراتور های مختلف تخصیص داده شده اند، بنابراین تفاوت اول این خطوط در اپراتور ارائه کننده و سیاست های آنهاست
در ذیل یک مقایسه کلی بین خطوط انجام میشود، این مقایسه طی تجربه چند سال بدست آمده و هیچ جنبه تبلیغاتی ندارد :

خط

مزایا

معایب

خط ثابت

1- عدم وجود پیش شماره های 1000، 2000 یا 3000
2- ارسال و دریافت پیامک روی خط ثابت
3- عبور از لیست سیاه مخابراتی
4-کیفیت بسیار بالای ارسال و ریزش بسیار کم
5- تعرفه یکسان پیامک فارسی و لاتین و همراه اول و ایرانسل
6-- سرعت بالا در ارسال


1-عدم ارائه پیش شماره های سایر استانهای کشور
 

1000

1- سرعت بسیار بالا در ارسال
2- قابلیت دریافت گزارش تحویل به صورت دقیق پس از "به روز نمایی گزاش تحویل"
3-
قابلیت انتخاب خط دلخواه پس از پیش شماره 1000
4- تعرفه مناسب پیامک و خطوط
5- بازگشت هزینه پیامک های نرسیده به مخابرت "پس از به روز رسانی گزارش تحویل"
6-
سفارش خط به صورت کاملا سیستماتیک

 

1- ضریب 1.5 برابر برای خطوط ایرانسل
2- رنج وسیع لیست سیاه مخابراتی

2000

1- کیفیت ارسال بسیار بالا
2- سرعت ارسال مناسب
3- بازگشت هزینه پیامک های نرسیده به گوشی و نرسیده به مخابرات "پس از به روز رسانی گزارش تحویل"
4-
عدم ارائه ضریب برای خطوط ایرانسل

1- قیمت بالای خطوط اختصاصی
2- عدم ارائه خطوط 14 رقمی، 13 رقمی و 11 رقمی
3- واضح نبودن وضعیت شماره های رند و نیمه رند

3000

1- سرعت بسیار بالا
2- ارائه گزارش تحویل دقیق به صورت خودکار بدون نیاز به "بروز رسانی گزارش تحویل" توسط کاربر
3- قیمت مناسب خطوط 14، 12 و 10 رقمی
4- بازگشت هزینه پیامک های ارسال نشده "به صورت خودکار"
5-
خرید خط اختصاصی ظرف مدت 1 ساعت
6- ارائه رنج شماره 100 تایی 14 رقمی با قیمت بسیار مناسب
7- یکسان بودن تعرفه رند و غیر رند خطوط

 

1- عدم توانایی انتخاب 4 رقم اول بعد از 3000 به دلخواه
باید حتما ابتدا از سرشماره های 8 رقمی خطوط خریداری شوند
2- قیمت بالا و محدود بودن خطوط 8 رقمی
3- عدم ارائه خطوط 13 و 11 رقمی

 

5000

1- سرعت ارسال بالا
2- تعرفه مناسب

 

1- رنج وسیع لیست سیاه مخابراتی
2- عدم بازگشت هزینه پیامک های تحویل نشده
3- عدم مشخص نمودن لیست سیاه مخابراتی
4- عدم ارائه گزارش تحویل
5- عدم ارائه خط اختصاصی
6- عدم امکان ارسال به ایرانسل
7- قطعی زیاد

 





ارسال از خطوط ثابت به چه صورت می باشد ؟
ارسال از خطوط ثابت فقط برای هم میهنان تهرانی فعال می باشد بنابراین با پیش شماره 021 خواهد بود، کیفیت ارسال این خطوط بسیار بالا بوده و شامل لیست سیاه مخابراتی نیز نمی شوند

آیا امکان ارسال پیامک با نام تجاری امکان پذیر است ؟
بله امکان ارسال پیامک با نام تجاری با شرایط زیر امکان پذیر است :
o    ارسال پیامک با نام تجاری به اپراتور همراه اول امکان پذیر نمی باشد ( ایرانسل و تالیا امکان پذیر است )
o    هزینه هر پیامک با نام تجاری حدودا 10 برابر یک پیامک فارسی عادی است.
o    نام تجاری قابلیت دریافت پیامک ندارد.
o    نام تجاری باید کمتر از 10 کاراکتر و لاتین باشد.
o   هزینه فعالسازی هر نام تجاری 100 هزار تومان می باشد.

آیا امکان ارسال پیامک به سایر کشور ها وجود دارد ؟
بله امکان ارسال پیامک به سایر کشور ها از طریق ارسال بین المللی امکان پذیر می باشد، هزینه پیامک های بین المللی نیز در حدود 5 تا 6 برابر هزینه پیامک فارسی عادی می باشد.

آیا فعال سازی نام تجاری یا شماره بین المللی هزینه دارد ؟
بله فعال سازی هر نام تجاری و شماره بین الملی هزینه دارد، هر نام تجاری و هر خط بین المللی بدون امکان دریافت؛ 100 هزار تومان میباشد.


آیا خطوط بین المللی و نام تجاری قابلیت دریافت هم دارد ؟
نام تجاری دریافت ندارد.

در صورتی که قصد ارسال پیامک از طریق سایت خودم را داشته باشم به چه صورت باید عمل کنم ؟
 این کار توسط وب سرویس قابل انجام است،  مستندات و نمونه کدهای به زبان های برنامه نویسی مختلف در بخش راهنما موجود می باشد.

یک نرم افزار داریم که میخواهیم از طریق آن پیامک ارسال کنیم، آیا این امکان وجود دارد ؟
بله این امکان از طریق APIهای سامانه امکان پذیر است، برای اطلاعات بیشتر به بخش راهنمای سامانه مراجعه نمایید.

در خصوص اینکه میخواهم پیام های دریافتی در پنل،  به سایت خودم انتقال پیدا کند و در دیتا بیس سایتم ذخیره بشود لطفا راهنمایی کنید.
برای اینکار کافیست وارد بخش تنظیمات > انتقال ترافیک شده و آدرس سایت خود را با پارامتر های مورد نظر تنظیم نمایید، همچنین میتوانید از طریق متد GetMessagesاز طریق وب سرویس پیامک های دریافتی خود را دریافت نمایید.


آیا امکان عودت پنل وجود دارد ؟ شرایط به چه صورت است؟
بله، طبق قرارداد  هزینه شماره اختصاصی + 50% از هزینه کل قرار داد به عنوان هزینه راه اندازی کسر شده و مابقی مبلغ عودت داده خواهد شد.